Město Dubá
Masarykovo nám. 138
471 41 Dubá
ID schránky: 75ybej8
Pověřenec pro ochranu osobních údajů:
Ing. Milan Ištok
mobil +420 608 000 392
e-mail: istok@sbou.cz
Obřad lze domluvit individuálně s matrikářkou.
Obecně a přehledně vše k uzavření manželství a partnerství na portálu státní správy: Uzavření manželství - pruvodce.gov.cz
Pro konání obřadů je určená obřadní síň Městského úřadu Dubá.
Jiné místo je možné po dohodě za správní poplatek, ale pouze v matričním obvodu městského úřadu Dubá. Při dojednání svatebního obřadu ve venkovních prostorách je VŽDY nutné počítat i s nepřízní počasí, a pro tyto situace mít připravený přístřešek, případně počítat s přemístěním obřadu do zastřešených prostor. Venkovní svatební obřady se konají v období duben – září.
Žádost snoubenců o povolení uzavřít manželství na jiném vhodném místě nebo jiný vhodný čas
Každý sudý týden v sobotu 10 - 14 hod. Jiný termín je možný po dohodě, za poplatek dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích. Změna z mimořádných důvodů (čerpání řádné dovolené, dlouhodobá nemoc apod.) je vyhrazena.
Žádost snoubenců o povolení uzavřít manželství na kterémkoli jiném vhodném místě nebo času Typ: PDF dokument, Velikost: 151.49 kB
Žádost snoubenců o povolení uzavřít partnerství na kterémkoli jiném vhodném místě nebo času Typ: PDF dokument, Velikost: 151.25 kB
Poplatky jsou stanoveny v souladu se zákonem č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění takto:
a) Uzavření manželství mezi snoubenci nebo vstup do partnerství osobami, nemají-li trvalý pobyt na území České republiky - 5.000 Kč
b) Uzavření manželství mezi snoubenci nebo vstup do partnerství osobami, z nichž pouze jeden má trvalý pobyt na území České republiky - 3.000 Kč
c) Přítomnost matrikáře u prohlášení snoubenců, že spolu vstupují do manželství, před starostou, místostarostou nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, které nejsou matričním úřadem, není-li ani jeden ze snoubenců přihlášen k trvalému pobytu ve správním obvodu této obce - 1.000 Kč
d) Vydání povolení uzavřít manželství nebo partnerství mimo určené místo nebo dobu - 3.000 Kč
e) Vydání osvědčení, že snoubenci splnili všechny požadavky pro uzavření církevního sňatku - 500 Kč
f) Vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo partnerství v cizině nebo s cizincem - 500 Kč
Poplatek podle písmen a) až d) této položky se vybírá jen od jednoho ze snoubenců.
Poplatek podle písmene d) této položky se vybírá jen jednou, povoluje-li se uzavření manželství nebo partnerství mimo místo i čas určené obcí pro konání slavnostních obřadů.
Poplatek podle písmene c) se nevybírá, jestliže je dán důvod pro vybrání poplatku podle písmene d).
Osvobození: Od poplatku podle písmene d) této položky jsou osvobozeny osoby těžce zdravotně postižené.
Dotazník k uzavření manželství nebo partnerství s předepsanými doklady předloží snoubenci nejpozději 1 měsíc před plánovaným termínem. Ve výjimečných případech dle dohody s matrikářkou. Pokud nebude dotazník k uzavření manželství spolu s předepsanými doklady předložen, bude rezervovaný termín zrušen.
V dotazníku je třeba uvést i údaj o společných dětech snoubenců a předložit jejich rodné listy. Na dítě nevěsty, jehož otec není znám, se může vztahovat dohoda o příjmení – v tomto případě se předloží i rodný list tohoto dítěte.
Je-li snoubenec neslyšící, hluchoslepý nebo němý, popřípadě činí-li prohlášení v jiném než českém nebo slovenském jazyce, je nutná přítomnost tlumočníka nebo prostředníka. Neslyšícímu, hluchoslepému nebo němému snoubenci zajistí přítomnost tlumočníka matriční úřad; ustanovení správního řádu o právech osoby neslyšící nebo hluchoslepé se použijí obdobně. V ostatních případech zajišťuje přítomnost tlumočníka snoubenec na vlastní náklady.
Snoubenec - občan ČR:
Snoubenec - cizinec:
Svatebčané se dostaví na místo konaní svatebního obřadu nejpozději 15 minut před dohodnutou hodinou obřadu (podle místa obřadu). V případě nedodržení stanovené hodiny bude sňatek přeložen na závěr dne.
Snoubenci jsou povinni před svatebním obřadem prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti – občanský průkaz, cestovní doklad.
Svědkové musí být plnoletí a svéprávní a k obřadu předloží platný občanský průkaz nebo cestovní doklad.
V den obřadu bude novomanželům oddělena vyznačená část občanského průkazu z důvodu změn nastalých uzavřením manželství (příjmení, stav).
Slavnostní přípitek (není povinný) – pokud snoubenci mají zájem, přinesou vlastní přípitek, který před obřadem předají matrikářce. Skleničky na přípitek jsou připraveny pouze na radnici, mimo radnici si snoubenci zajistí sami i skleničky, nebo dle dohody předem s matrikářkou.
Je-li snoubenec neslyšící, hluchoslepý nebo němý, popřípadě činí-li prohlášení v jiném než českém nebo slovenském jazyce, je nutná přítomnost tlumočníka nebo prostředníka. Neslyšícímu, hluchoslepému nebo němému snoubenci zajistí přítomnost tlumočníka matriční úřad. V ostatních případech zajišťuje přítomnost tlumočníka snoubenec na vlastní náklady.
Žádost o vydání osvědčení k církevnímu sňatku Typ: DOC dokument, Velikost: 34.5 kB
V případě uzavření manželství nebo partnerství před orgánem církve, předloží snoubenci oddávajícímu osvědčení k uzavření církevního sňatku vydané příslušným matričním úřadem, v jehož správním obvodu má být manželství nebo partnerství uzavřeno. Platnost osvědčení je po dobu 6 měsíců ode dne jeho vydání.
Město Dubá nabízí zajištění hudebního doprovodu na svatby zdarma a to hudebníka: p. Imricha, pouze v sobotu a v obřadní síni v Dubé, jinak si snoubenci musejí zařídit vlastní hudbu.
Službu fotografa matrika NEZAJIŠŤUJE. Možnost předání kontaktu na fotografa nebo kameramana z okolí.
Oddací list je vyhotoven v týdnu po konání obřadu a je novomanželům předán buď osobně, nebo zaslán poštou do vlastních rukou. Nejpozději musí být vyhotoven do 30 dnů.
Petra Mečířová
matrika@mestoduba.cz
tel. 487 870 201